Zeg niet langer Vitória Stone Fair, maar Marmomac Brazil!
Door de keuze voor São Paulo en de nieuwe naam Marmomac Brazil, wil de beurs de natuursteenindustrie in Brazilië een boost geven en haar internationale flair versterken. Met al meer dan 250 exposanten en kopers uit zo'n 50 landen, en een opbrengst van over de 50 miljoen euro tijdens de laatste editie, toonde de Latijns-Amerikaanse beurs in het verleden al dat ze is uitgegroeid tot een speler waarmee het wereldje van de natuursteen maar best rekening kan houden.
Vanzelfsprekend is de naam 'Marmomac Brazil' een knipoog naar de wereldbekende Marmomac in Verona en onderstreept de ambitie om zowel voor Braziliaanse als internationale bedrijven nieuwe kansen te scheppen en de natuursteensector verder op te krikken.
"Evolutie van het format"
Met de verhuis naar São Paulo, perfect gelegen voor een internationaal publiek, mikt de beurs op een breed scala aan bezoekers: van architecten en interieurontwerpers tot bouwbedrijven. Dit benadrukt niet alleen de leidende rol van Brazilië in de natuursteenwereld, dankzij zijn rijke geologische diversiteit en sterke export naar de VS en China, maar ook de ambitie om een nog grotere impact te maken op het wereldtoneel.
In de woorden van Matteo Gelmetti, vice-president van Veronafiere: "Met dit nieuwe initiatief willen we van de beurs in Vitória een nog volwassener, internationaler en aantrekkelijker evenement maken. Dit impliceert een grondige evolutie van het format om de ontwikkeling van de natuursteensector te stimuleren en nieuwe zakelijke kansen te creëren, zowel voor Braziliaanse als Italiaanse bedrijven."
Snel dit artikel gratis lezen?
Maak eenvoudig en gratis een account aan.
-
Lees elke maand een aantal plus-artikels gratis
-
Kies zelf welke artikels je wil lezen
-
Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief